abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143630

Wie heeft 'm gezien? Ik wil er woensdag naar toe. Is ie de moeite waard?

Jusqu'ici tout va bien...
pi_143631
Ludo kan je wel informatie verschaffen over een praaaaachtige serie uit Ludo's jeugd: Black Beauty.
Een meesterlijke verhaal over een zwart (vandaar Black Beauty) paard.
Niet te verwarren met dat grappige paardje van de Palomino-broeken.
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
pi_143632

Black Beauty? Die kent Manono al wel ja. (Ludo is ook de jongste niet meer, he)
Misschien wil Ludo op enig moment in een ander topic herinneringen aan Black Beauty, het Kleine Huis, Willem Ruis, Q&Q, Een Huis voor Annabel en de Brady Bunch met Manono ophalen?

Maar goed. Heeft iemand Black Beauty EUH American Beauty gezien?

pi_143633
quote:
op 01-25-2000 om 11:52 AM schreef Manono het volgende:
Misschien wil Ludo op enig moment in een ander topic herinneringen aan Black Beauty, het Kleine Huis, Willem Ruis, Q&Q, Een Huis voor Annabel en de Brady Bunch met Manono ophalen?

jajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajjajajajajajajajajajajajajajaja!

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  dinsdag 25 januari 2000 @ 13:08:00 #5
1656 GEeR+
een schaduw
pi_143634
American Beauty moet je gewoon maar zelf gaan zien en ons er alles over vertellen. Hij schijnt echt geweldig te zijn, heb ik me laten vertellen door enkele luitjes die er al naartoe zijn geweest in sneak previews.
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
  dinsdag 25 januari 2000 @ 13:35:00 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143635
Ik heb zo'n vermoeden dat Verbal hier wel meer over weet. Even allemaal roepen dus: Verbal!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 25 januari 2000 @ 14:20:00 #7
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_143636
- OFF TOPIC -

Zeg Ludo, het is mij al eerder opgevallen dat jij heel vaak off-topic post in threads. Dit is weer een goed voorbeeld van een post van jou die helemaal nergens op slaat. Ik vind het een beetje irritant, dus misschien zou je je kunnen beheersen en als je niets te melden hebt je kunnen verzetten tegen de drang van het toch posten?

- ON TOPIC -

Het lijkt mij persoonlijk een vraai saaie film, maar Kevin Spacey blijft natuurlijk een goede acteur. Aangezien de film volgens mij geen enkele slechte kritiek heeft gehad zal ik ehm toch maar gaan kijken

Asp

I make love in theory and touch myself in practice
pi_143637
quote:
op 01-25-2000 om 02:20 PM schreef Asphyxion het volgende:
- OFF TOPIC -

Zeg Ludo, het is mij al eerder opgevallen dat jij heel vaak off-topic post in threads. Dit is weer een goed voorbeeld van een post van jou die helemaal nergens op slaat. Ik vind het een beetje irritant, dus misschien zou je je kunnen beheersen en als je niets te melden hebt je kunnen verzetten tegen de drang van het toch posten?

- ON TOPIC -

Het lijkt mij persoonlijk een vraai saaie film, maar Kevin Spacey blijft natuurlijk een goede acteur. Aangezien de film volgens mij geen enkele slechte kritiek heeft gehad zal ik ehm toch maar gaan kijken

Asp

Haaaa Ludo, kun je je misschien een keer beheersen!

Zeg eh As, misschien IS het helemaal niet zo off topic ook al zie je het verband niet direct. Maar bedankt voor je bijdrage, we weten nu iig wie er in speelt.

pi_143638
quote:
op 01-25-2000 om 02:20 PM schreef Asphyxion het volgende:
- OFF TOPIC -

- ON TOPIC -

Asp

Manono vroeg of je de film "American Beauty" hebt gezien, niet of je Kevin Spacey een goede acteur vindt

dus blijf wel ff ON-TOPIC

dinsdag 25 januari 2000 @ 14:45:00 #10
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_143639
quote:
op 01-25-2000 om 11:34 AM schreef Ludo het volgende:
Ludo kan je wel informatie verschaffen over een praaaaachtige serie uit Ludo's jeugd: Black Beauty.
Een meesterlijke verhaal over een zwart (vandaar Black Beauty) paard.
Niet te verwarren met dat grappige paardje van de Palomino-broeken.

Noem jij dit on-topic? Bwaaaa...

Asp

I make love in theory and touch myself in practice
pi_143640

Maar goed. Heeft iemand de film gezien?
  dinsdag 25 januari 2000 @ 15:16:00 #12
1542 Ludo
Still YF&S
pi_143641
quote:
op 01-25-2000 om 02:45 PM schreef Asphyxion het volgende:
Noem jij dit on-topic? Bwaaaa...

Asp

Tssss..dit dan ?? Bwbbbbbbb.....

dinsdag 25 januari 2000 @ 15:30:00 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_143642
* Verbal hoort zijn naam.

Hallootjes,
nee, Verballetje heeft hem nog niet gezien, maar beschouwt AB als de enige serieuze concurrent voor 'The Sixth Sense' kwa nummer-1 positie op zijn jaarlijst.
Twee weken geleden kregen wij op mijn werk een uitnodiging voor een zondagochtendpremiere, alleen wist de collega die de uitnodiging had niet voor welke film... ik heb toen over laten gaan, en hoorde maandags dat het AB was geweest
* Verbal vindt zichzelf een beetje een sukkel.

Kritieken over de hele wereld lovend, Golden Globes voor Film, Regie en Scenario (alleen Kevin Spacey werd gepasseerd door Denzel Washington in 'The Hurricane . oeps, sorry, off topic).
Gewoon gaaaaaaan.
Maar waar draait 'ie weer NIET? (Goh, Verbal, begint het met een 'H' en eindigt het op 'ilversum'?)
Bovenaan mijn wensenlijstje iig, en binnen een week is het bekeken.
V
Ja inderdaad, V. ja.
pi_143643
al niet veel beter maar toch een heel klein beetje on-topic:

SunChaser heeft de film al gezien geloof ik!
hij vond 'm zeer de moeite waard.

ach joh manono, gewoon gaan!

bix

dinsdag 25 januari 2000 @ 16:14:00 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143644
Fans van Kevin Spacey kunnen op de volgende site hun hart ophalen: http://www.spacey.com
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 januari 2000 @ 10:56:00 #16
862 Arcee
Look closer
pi_143645
Nou, ik heb 'm WEL gezien en ik vond 'm geweldig. Sterk verhaal met dito acteerprestaties van de gehele cast. Het vindt een mooie balans tussen humor en drama. De film bevat zeker een aantal dramatische momenten, maar komt toch opwekkend over. Kevin Spacey toont nog maar weer eens aan dat hij één van de allerbesten is van het moment. Ook Mena Suvari en Wes Bentley vond ik erg overtuigend. Het camerwerk vond ik erg mooi: het zag er allemaal prachtig uit. Ook de muziek was mooi en ingetogen. Al met al een uitstekende film die ik een 9 heb gegeven.

Ik kan 'm iedereen van harte aanbevelen.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_143646

He he, het was een hele bevalling, maar dan HEB je ook wat. Bedankt Acree.
  Redactie Frontpage woensdag 26 januari 2000 @ 18:11:00 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143647
quote:
op 01-25-2000 om 11:34 AM schreef Ludo het volgende:

Sunnie heeft Black Beauty niet gezien. Wel Black Emanuelle, een film die veel indruk heeft gemaakt toen ik 12 was en stiekum keek

------------------
Life is to short to stay out of the sun

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 26 Januari 2000).]

Redactie Frontpage woensdag 26 januari 2000 @ 18:16:00 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143648
Hee Manono, beetje pesten mag wel he?
Ik heb vorige week A.B. in de sneak gezien en het is een prachtfilm. Het is een beetje te vergelijken met World Aggording..., The Ice Storm en , sja, verder is het reuze origineel. Het is een film die gemaakt is door een Engelsman, dus niet politiek correct. Ik hoop dat je dit nog leest voordat je gaat, zodat je niet per ongeluk bij Blue Strike beland.
Ik heb echt genoten van alle karakters, eris er geen een die niet interessant is. Dus gaan en genieten!
pi_143649
Nou, Manono, hoe was ie??? VTEL!!!

bixis

donderdag 27 januari 2000 @ 10:58:00 #21
904 L-X
The Lover X
pi_143650
Zeg, ik heb die film in Amerika (al zo'n 4 maanden geleden) gezien, en ik begrijp de commotie hierom niet. 3 Golden Globes vond ik nogal overdreven, omdat de Insider met o.a. Al Pacino nog veel meer verhaal voerde dan de American Beaty in zijn hele verhaal lijn deed. Maar toch, het heeft me ff van de straat gehouden.

L-X

It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  donderdag 27 januari 2000 @ 11:50:00 #22
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143651
Graag geen spoilers, want ik ga zaterdag
Dommage arachide-fromage
pi_143652
OK Mark dan ben je nu al geweest?

Vonnum wel leuk, blij dat ik 'm gezien heb maar zou 'm niet nog eens gaan kijken. Wel gelachen hoor maar de verwachtingen waren onderhand misschien te hoog gespannen.

Een 7.5 van mij!

donderdag 10 februari 2000 @ 01:14:00 #24
136 V.
pi_143653
* Verbal heeft hem afgelopen maandag gezien en vond hem geweldig...

Kevin Spacey rules! (zei hij zelf ook al)

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_143654
Ik heb hem vorige week gezien en vond hem erg goed. Hij gaat eigenlijk nergens over en toch is het van begin tot eind boeiend. Gewoon gaan zien!
* Mrs. Mia Wallace vond pyscho boy wel lekker ding..

[Dit bericht is gewijzigd door Mrs. Mia Wallace (Datum 10 Februari 2000).]

That's a little more information than I needed....
  donderdag 10 februari 2000 @ 14:30:00 #26
136 V.
pi_143655
quote:
Hij gaat eigenlijk nergens over ...

O nee joh?
* Verbal vond AB nou juist gaan over de allerbelangrijkste zaken in het leven....

Zal wel aan mij liggen dan.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 10 Februari 2000).]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_143656
Ik ben er heen geweest en ik vond hem leuk en mooi.... maar ja je moet hem gewoon zelf zien..
  Redactie Frontpage vrijdag 11 februari 2000 @ 13:23:00 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143657
quote:
op 02-10-2000 om 02:30 PM schreef Verbal het volgende:
[[Verbal vond AB nou juist gaan over de allerbelangrijkste zaken in het leven...]

Blowen, vreemdgaan, mishandeling en moord?

Redactie Frontpage dinsdag 15 februari 2000 @ 18:06:00 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143658
quote:
op 02-11-2000 om 01:23 PM schreef SunChaser het volgende:

In iedergeval hebben ze er 8 Oscarnominaties mee gekregen

pi_143659
Ik ben heel erg benieuwd naar deze film!
Waarschijnlijk zie ik hem zaterdagavond!
  donderdag 17 februari 2000 @ 13:16:00 #31
136 V.
pi_143660
quote:

Neehee... plastic zakken, fastfoodketens en homevideoverzamelingen.... pfffffft, hoe KON je het missen?

Wel een beetje opletten graag!

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 17 Februari 2000).]

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 17 februari 2000 @ 13:19:00 #32
331 Merel
Be here now.
pi_143661
Acht oscarnominaties vind ik wel een beetje veel hoor. Zó geweldig was ie toch ook weer niet? Net als 6th Sense, ik snap niet waar al die commotie over gaat. Ik vind het allebei leuke, aardige films, maar zo ongelooflijk speciaal en origineel zijn ze toch niet? Of mis ik gewoon misschien iets ofzo, dat ik alles waar de film om draait niet snap oid? Zou ook kunnen natuurlijk.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Redactie Frontpage vrijdag 18 februari 2000 @ 08:49:00 #33
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_143662
quote:
op 02-17-2000 om 01:19 PM schreef Merel het volgende:
Of mis ik gewoon misschien iets ofzo, dat ik alles waar de film om draait niet snap oid? Zou ook kunnen natuurlijk.

ik heb me zoojuist laten vertellen dat het draait om plastic zakken, fastfoodketens en homevideoverzamelingen.

dinsdag 7 maart 2000 @ 09:23:00 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143663
En omhoog...

Eindelijk gezien en van mij mag ome Kevin zijn prijs op gaan halen!

Dommage arachide-fromage
pi_143664
ja, helemaal met je eens.
pi_143665
Mee eens, ome Kevin is wel een van de hoogtepunten uit de film, en de dochter vond ik ook erg leuk, what's her name again...
  dinsdag 7 maart 2000 @ 11:59:00 #37
136 V.
pi_143666
Thora Birch

Speelde o.a. de dochter van Harrison Ford en Anne Archer in Patriot Games.

* Verbal zou het leuk vinden als AB de 4e of 5e film in de geschiedenis wordt die de vijf belangrijkste Oscars krijgt (Beste Film, Regisseur, Scenario, Acteur en Actrice.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 maart 2000 @ 14:54:00 #38
862 Arcee
Look closer
pi_143667
* Arcee , die AB errug goed vond, zou dat niet leuk vinden omdat-ie van Oscar verrassingen houdt en vindt dat het uitkomen van verbal's wens daar niet onder valt.

Verder vind ik dat Spacey de Oscar op zich wel verdiend heeft, maar dat Russell Crowe in The Insider nog beter was en ik dus hoop (maar niet denk) dat die 'm krijgt.

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 07 Maart 2000).]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_143668
Ik heb gisteren eindelijl American Beauty gezien en ik vond m fantastisch. Zeker de 5 oscars die ze hebben gekregen waard!
Veel mooie verrassende momenten en plaatsvervangende schaamte. Komisch, maar toch ook tragisch!
Briljante film dus en zeker een van mijn favorieten!!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 00:35:41 #40
862 Arcee
Look closer
pi_279112
Net American Beauty voor de 2e maal gezien. Wat een ontzèttend goeie film is dat toch. Aangezet en pas aan het eind van de aftiteling weer uitgedaan. Dat zegt veel. Wat een film... heel intens en sfeervol. En de muziek is ook zo prachtig mooi... Alles is gewoon perfect aan de film: het acteerwerk bijvoorbeeld. De film heeft een magistrale cast. Kevin Spacey, Mena Suvari (wat een briljante karakterontwikkeling), Thora Birch, Wes Bentley en Chris Cooper, allemaal uitmuntend. Annette Bening ook, hoewel die een paar keer iets te ver doorschiet. De film ziet er ook prachtig mooi uit, zeker in combinatie met de schitterende muziek. Ingetogen, maar toch erg nadrukkelijk aanwezig.

Ik heb er echt van genoten. Wat kan film toch mooi zijn.

"it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world"

Redactie Frontpage woensdag 26 juli 2000 @ 09:49:32 #41
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_279395
Sunnie, heb je bericht verplaatst naar:

[url=http://www.fokforum.nl/showtopic/15234]'Topic Alert'[/url]

Daar hoort 'ie imho thuis.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-07-2000 10:23]

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 11:08:18 #42
862 Arcee
Look closer
pi_279513
Hmm... wil ik reageren, is ineens het bericht verdwenen. Waarom hoort dat hier niet thuis? Mag het einde van een film alleen in dat andere topic besproken worden? Lijkt me een beetje onzin. Goed, hier dan wel mijn reactie op Sunchaser's bericht:

Vind ik helemaal niet, want zo'n soort film is het niet. Dat zou een ongepast einde zijn geweest.

Ik vond het einde juist schitterend. De prachtige beelden, de schitterende muziek en de mooie woorden van Spacey bezorgden me rillingen en ik ben de hele aftiteling blijven zitten om nog na te genieten. Echt een buitengewoon mooi einde.

Het einde wat jij noemt zou in een standaardactie film gepast hebben, maar niet in een magistrale film als American Beauty.

Redactie Frontpage woensdag 26 juli 2000 @ 11:13:10 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_279521
quote:
Op 26 juli 2000 11:08 schreef Arcee het volgende:
Hmm... wil ik reageren,

ik bedoelde ook dat ik dit einde (in de film) veel beter vind dan wat ze voor ogen hadden. Misschien schreef ik het verkeerd:-)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 11:26:14 #44
862 Arcee
Look closer
pi_279540
Aha, nou, dan zijn we het toch helemaal eens dus
  woensdag 26 juli 2000 @ 12:20:12 #45
136 V.
pi_279584
[quote][b]Op 26 juli 2000 11:08 schreef Arcee het volgende:[/b]Hmm... wil ik reageren, is ineens het bericht verdwenen. Waarom hoort dat hier niet thuis? Mag het einde van een film alleen in dat andere topic besproken worden? Lijkt me een beetje onzin.[/quote]
Ik vind van wel als de post een spoiler bevat (en het bespreken van eindes verraadt het sowieso). ALS er dan een topic is geopend over spoilers/film-eindes, laten we dat daar dan voor gebruiken. Ondanks de waarschuwing in Sunnie's post kan iemand toch per ongeluk iets lezen wat 'ie misschien niet wil...
In dat spoiler-topic is het echt je eigen schuld.

Vandaar.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-07-2000 12:21]

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 12:55:16 #46
862 Arcee
Look closer
pi_279622
quote:
Op 26 juli 2000 12:20 schreef Verbal het volgende:
Ik vind van wel als de post een spoiler bevat (en het bespreken van eindes verraadt het sowieso). ALS er dan een topic is geopend over spoilers/film-eindes, laten we dat daar dan voor gebruiken. Ondanks de waarschuwing in Sunnie's post kan iemand toch per ongeluk iets lezen wat 'ie misschien niet wil...
In dat spoiler-topic is het echt je eigen schuld.

Zit wat in, zekers. Mijn antwoord was spoilerloos trouwens, maar goed. Ach ja, ik had van jou liever een ontopic reactie op deze #1 favo film aller tijden van je (is-ie dat nog steeds?) gehad dan één in je nieuwe moderatorrol, denk ik

woensdag 26 juli 2000 @ 13:48:04 #47
136 V.
pi_279682
quote:
Mijn antwoord was spoilerloos, maar goed.

Vandaar dat die er nog staat

quote:
Ach ja, ik had van jou liever een ontopic reactie op deze #1 favo film aller tijden van je (is-ie dat nog steeds?) gehad

Ahaa, DAT is het hem .
Ja, is nog immer mijn absolute favo (en daar zal voorlopig nog niet aan getornd worden, I presume.

Wat jij al zei: fantastisch geacteerd, goed geregisseerd, mooi gefilmd en briljant geschreven. Precies het juiste soort cynisme, en de enige film ooit die mij van begin tot eind helemaal in zijn ban had.
Zelfs in TUS zaten dingen die 'm minder dan perfect maakten.

Prachtig. De eerste film die ik op DVD zal kopen.

Aan degenen die hem nog niet hebben gezien: KIJKENNNNNNNNNNN!!!!!

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 juli 2000 @ 14:20:53 #48
862 Arcee
Look closer
pi_279714
quote:
Vandaar dat die er nog staat

Phew, heb ik ff mazzel

quote:
en de enige film ooit die mij van begin tot eind helemaal in zijn ban had.

Precies, vanaf het moment dat de film inzoomt op de straat en voor het eerst dat prachtige stukje pianomuziek klinkt laat de film je tot ver in de endcredits niet meer los. Eén van die zeldzame films inderdaad waar eigenlijk geen saai moment inzit.

quote:
Prachtig. De eerste film die ik op DVD zal kopen.

Ik wil 'm ook gauw kopen, ja. Op video dan. Maar ff een ex-rentaltje regelen, want dat zijn de beste banden.

Trouwens, wat ik ook zo mooi vond... nee wacht, dat mot ik 't spoiler topic natuurlijk Xieje daar.

quote:
Aan degenen die hem nog niet hebben gezien: KIJKENNNNNNNNNNN!!!!!

Absoluut! Eén van de allerbeste films van de jaren 90. Uberhaupt één van de beste films ooit.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 10:14:51 #49
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291570
Ik vond de personages allen egocentrische hufters. De thematiek dat er meer is in het leven dan geld vond ik zo voor de hand liggen en misschien spannend voor Amerikanen of zo, maar vond het te vanzelfsprekend om iets bij mij teweeg te brengen. De thematiek omtrent de relatie ouders kinderen was ook niet bepaald subtiel (veel mooier in dat oogpunt: Magnolia). A.Benning: een brok over-acting. K.Spacey: unidimensioneel karakter: eerst leeft hij voor niemand en vervolgens alleen voor zichzelf en is in die zin het voorbeeld van zijn vrouw's opmerking "de enige die je kan vertrouwen ben jezelf". Het enige moment waarop KS een mens wordt is het SPOILER moment. Is zijn enige moment van compassie, want neem bijvoorbeeld het moment op de bank met ABenning (en de wijn die zou kunnen morsen): nix geen compassie dat zij nog liet uit de lethargie ontwaakt is en nog wel geldgeldgeld denkt -nee, meneer heeft een maandje het licht gezien en zijn vrouw die dat nog niet ziet is maar een dom kuiken. In plaats van dat er enig begrip of ECHTE poging tot toenadering is...

En de thematiek HOE het zover is kunnen komen dat KS de personage is, die hij in het begin van de film is, is mijns inziens veel intressanter...

Maar goed, ik heb me wel geamuseerd bij die film, maar jubel en juich: nou nee. Wel onderhoudend.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 7 augustus 2000 @ 12:37:41 #50
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_291722
Ik vond de film dus echt geweldig.
Heb zelf meerdere keren in een amerikaans gastgezin gezeten, en ik vond "het typisch amerikaanse gezin" zo goed neergezet in die film.
De meeste gezinnen (ook in films) zorgen er altijd voor dat het er voor de buitenwereld perfect uitziet, terwijl er in het gezin zelf van alles fout zit. Vooral het feit dat ouders eigenlijk nauwelijks met hun kinderen praten vond ik in American Beauty heel mooi neergezet, de ouders zijn zo druk met zichzelf bezig dat ze echt geen flauw idee hebben waar hun kinderen mee bezig zijn.

Het mooie vond ik dat in deze film per persoon te zien was waar men dan wel mee bezig was, en hoe iedereen eigenlijk een hekel aan iedereen heeft.

En overacting?
Tja, het is triest, maar veel vrouwen die in zo'n amerikaans "modelleven" zitten zijn echt zo overdreven, geloof me, ik heb een maand lang zo'n gastmoeder gehad.....

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 13:05:16 #51
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291744
quote:
Op 07 augustus 2000 12:37 schreef pluisje het volgende:
De meeste gezinnen (ook in films) zorgen er altijd voor dat het er voor de buitenwereld perfect uitziet, terwijl er in het gezin zelf van alles fout zit.

Geef mij dan maar de David Lynch wijze van het portreteren van 'behind the scenes and the cute little white fences'.

quote:
Vooral het feit dat ouders eigenlijk nauwelijks met hun kinderen praten vond ik in American Beauty heel mooi neergezet, de ouders zijn zo druk met zichzelf bezig dat ze echt geen flauw idee hebben waar hun kinderen mee bezig zijn.

Mooier neergezet in Magnolia

quote:
Het mooie vond ik dat in deze film per persoon te zien was waar men dan wel mee bezig was, en hoe iedereen eigenlijk een hekel aan iedereen heeft.

Waarbij ik de vraag 'waarom?' en 'hoe is dit zo gekomen?' intressanter vind. En daarbij natuurlijk de rol van de personage van KS: hoe heeft deze man die 'vroeger wel leefde' kunnen worden tot zo'n zombie als in het begin van de film?

quote:
Tja, het is triest, maar veel vrouwen die in zo'n amerikaans "modelleven" zitten zijn echt zo overdreven, geloof me, ik heb een maand lang zo'n gastmoeder gehad.....

Het is inderdaad wellicht als je Amerikaan bent een 'spiegel' die je voorgehouden wordt, maar het maakte de film voor mij een film met vanzelfsprekendheden {geld is niet alles; leef!; wees werkelijk geintresseerd in je eigen kinderen (en mensen in het algemeen)}. Or did I miss something here?

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-08-2000 13:06]

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 13:38:32 #52
862 Arcee
Look closer
pi_291788
quote:
Op 07 augustus 2000 13:05 schreef Doc het volgende:
het maakte de film voor mij een film met vanzelfsprekendheden

Dat geldt net zo goed voor Magnolia met thema's als "wees aardig voor je kinderen", "spijt" en "keuzes maken". Ik vond beide films heel erg goed en AB de beste van de twee. Magnolia wil ik nog wel zeker een tweede keer zien (wat ik met AB dus al gedaan heb).

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 13:53:14 #53
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291804
Maar ik vond het in Magnolia subtieler gebracht. Ik vond dat de personages in AB meer in 'slogans' aan het praten waren. De thematiek werd meer met woorden (en als ik overdrijf: in tegeltjeswijsheden) uitgesproken terwijl in de Magnolia de handelingen en het spel van de acteurs meer deed. Magnolia liet meer 'te raden' over.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2000 @ 23:53:25 #54
862 Arcee
Look closer
pi_350009
Een kleine 2 maand geleden voor de tweede maal bekeken en vandaag voor de derde keer: American Beauty. En het werd weer net zo'n geweldige ervaring als de vorige keer.

Naast het acteerwerk, de beelden en de muziek viel me nu met name de montage op. Ultiem filmkijken is wanneer je je omgeving helemaal vergeet en compleet in de film gezogen wordt. Je bekijkt 'm dan als het ware in een trance. Soms kan een scène-overgang wat abrupt zijn. Je wordt dan wakker geschud uit die trance. Soms ook kan een scène te lang duren waardoor je aandacht verslapt en je om je heen gaat kijken: weg trance. American Beauty heeft zulke momenten niet. De montage is absoluut perfect. Er wordt precies genoeg tijd genomen om de ene scène af te sluiten en soepel over te gaan in de volgende. Je merkt de overgangen niet en de film verloopt als een gedicht met een perfect rijmschema. Niet in het minst ook door de wonderschone muziek. Vanaf dat de film inzoomt op de straat raak je in die trance die tot ver na de aftiteling duurt...

De beleving was weer net zo intens als de tweede keer. Het einde vond ik weer van een poëtische schoonheid met als hoogtepunt de scène waarin de mooiste beelden, de mooiste muziek en de mooiste quote samenkomen. Wat een ultiem moment. Terwijl we de betoverend mooie plasticzak-scène weer zien met het schitterende nummer "Any Other Name" op de achtergrond spreekt Lester Burnham de prachtige en onvergetelijke woorden "it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world". Ik kreeg weer koude rillingen en kippenvel van dit intense moment... wat een schitterende film.

Ik ben van mening dat AB de perfècte film is en krijgt dan ook een welverdiende plaats in m'n top 10 aller tijden. American Beauty krijgt de perfecte 10.

pi_350318
Ik heb American Beauty nu op video.... (koop)
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 september 2000 @ 10:38:55 #56
862 Arcee
Look closer
pi_350327
quote:
Op 20 september 2000 10:33 schreef De Parasiet het volgende:
Ik heb American Beauty nu op video.... (koop)
Ik ook! 25 piek voor een ex-rental Die uiteraard veel beter van kwaliteit zijn dan koopbanden, die ook nog 's duurder zijn..

Maareh... wat vind jij van American Beauty precies dan?

FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 oktober 2000 @ 14:08:24 #57
862 Arcee
Look closer
pi_407225
Gister voor de 4e keer bekeken en wéér van genoten. Wat een meesterwerk. Een feest voor het oog, een feest voor het oor, een feest voor de geest...

En wat een sublieme cast ook. De rollen van Kevin Spacey, Mena Suvari en Wes Bentley horen bij de allerbeste van de jaren 90. Wes Bentley ga ik elke keer als ik de film zie meer waarderen. Prachtig is de scène bijvoorbeeld waar hij Angela en Jane benadert. Volkomen zichzelf en zelfverzekerd ingaand op Jane die zegt dat ze niet zit te wachten op iemand die bezeten is van haar zegt-ie heel kalm: "I'm not obsessing... I'm just curious". En zo is het ook. Heel mooi.

Ook de rol van Allison Janney als de door haar man murw gelulde buurvrouw is even goed als tragisch. Wat een triest beeld, zeg. Zo'n vrouw die geen enkel teken van emotie meer vertoont... En ook de homobuurmannen zijn overtuigend en levensecht. Net als Chris Cooper die een aantal beladen scènes speelt. Thora Birch als Jane ga ik ook elke keer meer waarderen. Mooie ingetogen rol. Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).

En zo kan ik nog wel even doorgaan... wat een film.

* Arcee kijkt nog even naar z'n sigje... ... prachtig.

zondag 22 oktober 2000 @ 22:46:53 #58
136 V.
pi_408370
quote:
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende: Gister voor de 4e keer bekeken en wéér van genoten. Wat een meesterwerk. ...[kehnip]... wat een film.
Arcee, ik sluit mij voor de zoveelste keer bij je aan vwb American Beauty.

* Verbal kijkt ook naar Arcees sigje en zucht...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 10:36:05 #59
862 Arcee
Look closer
pi_408864
quote:
Op 22 oktober 2000 22:46 schreef Verbal het volgende:
* Verbal kijkt ook naar Arcees sigje en zucht...
Laten we nog even samen kijken, Verbal... *kijkt en zucht

Wat ik ook wel grappig vond trouwens... als de homobuurmannen aanbellen om zich voor te stellen en zeggen: "... we live 2 doors down", wat me natuurlijk onmiddellijk deed denken aan 3 Doors Down, nu bekend van het geweldige nummer Kryptonite. En zo haal je er elke keer dus wel weer wat uit. Ook al dus de opmerking over Cristy Turlington, wat dan weer 't plaatje van Zusje blijkt te zijn (nee, dat werd niet in de film genoemd uiteraard ).

* Arcee kijkt nog maar weer een keer...

pi_411284
* ~Anja~ heeft AB laatst voor 't eerst gezien (laat hè?)...
...en ik weet dus niet echt wat ik ervan moet vinden. Niet echt geweldig, maar zeker ook niet slecht. Vond alleen het eind wel leuk (leuk=raar woord) en verrassend, de rest viel wel mee.
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 22:11:03 #61
862 Arcee
Look closer
pi_411322
quote:
Op 23 oktober 2000 22:03 schreef ~Anja~ het volgende:
...en ik weet dus niet echt wat ik ervan moet vinden.
Zelfs niet na het lezen van dit topic? Daaruit blijkt in ieder geval wat ik ervan vind en waarom ik 'm zo ontzettend goed vind.
pi_411528
Ik heb Ab al een tijdje geleden gezien, en vond hem idd niet slecht maar om nou meteen fantastisch te zeggen, nee. Het hele id is leuk maar hij duurt zo godvergeten lang , ik had continu de neiging de ff knop in te drukken. Hij was gewoon een beetje te langdradig om hem echt fantastisch te vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 23:05:50 #63
862 Arcee
Look closer
pi_411564
quote:
Op 23 oktober 2000 22:55 schreef Joepsta het volgende:
ik had continu de neiging de ff knop in te drukken.
Als er één film is waarbij ik dat nou juist niét heb dan is het AB wel. Eén van die zeldzame films waar ik echt van de eerste tot de laatste seconde van kan genieten. Er zit werkelijk geen saai moment in. De perfècte film, wat mij betreft. Maar goed, dat heb ik al meerdere malen uitgebreid uitgelegd in dit topic.
pi_411668
quote:
Op 23 oktober 2000 22:11 schreef Arcee het volgende:
Zelfs niet na het lezen van dit topic? Daaruit blijkt in ieder geval wat ik ervan vind en waarom ik 'm zo ontzettend goed vind.
Heb het nu 2 keer gelezen (had 't al een keer gelezen, vlak nadat ik de film gezien had), maar vind de film nog steeds niet geweldig. Snap wel wat je bedoelt enzo...maar ik ken beter bedachte films (in mijn ogen dan).
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 23:44:45 #65
862 Arcee
Look closer
pi_411677
quote:
Op 23 oktober 2000 23:41 schreef ~Anja~ het volgende:
Heb het nu 2 keer gelezen (had 't al een keer gelezen, vlak nadat ik de film gezien had)
Nou, da's fijn om te horen dan
quote:
maar ik ken beter bedachte films (in mijn ogen dan).
Ben ik wel benieuwd welke dat zijn dan. Wat zijn jouw favo's?
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 09:58:51 #66
136 V.
pi_412105
quote:
Op 23 oktober 2000 23:05 schreef Arcee het volgende:
Als er één film is waarbij ik dat nou juist niét heb dan is het AB wel. Eén van die zeldzame films waar ik echt van de eerste tot de laatste seconde van kan genieten.
Dat is nou precies hetzelfde voor mij. De enige film die mij van seconde 1 tot het eind in zijn greep had. Geen explosies nodig om de boel aan te wakkeren.

Fantastische film, en JUIST heel goed geschreven en bedacht.

Maar goed, het hoeft natuurlijk niet ieders smaak te zijn natuurlijk.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:19:33 #67
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412332
Gelukkig meer mensen die het niet zo'n geweldige film vonden.

Wat ik maar matig aan AB vond:
- teksten te sloganesque: tegeltjes aan de muur teksten, open deuren
- niet grappig genoeg voor komedie
- te cartoonachtig gespeeld voor echt drama

Ik kon me nergens in geen enkel personage inleven: ik vond het allemaal complete eikels en losers, en niet eens grappig ook
Niet dat je je werkelijk bij iedere film moet identificeren met iemand, maar als je ieder personage in de film vervelend vind duurt de film relatief lang.

dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:26:54 #68
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_412344
Ben het deels met Doc eens. met name de rol van Benning was 'over de top'. Goed aan de film vond ik eigenlijk de rollen van Jane en de buurjongen.. Zijn perceptie van Schoonheid was eigenlijk de kern van het verhaal en had beter uitgewerkt kunnen worden (bezie dat in het perspectief van 'de stem van de dode').
Persoonlijk vond ik Happiness (Todd Solonz)een veel betere poging tot een zelfde soort film.
Zien is kopen... http://www.zeepaard.nl
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:49:23 #69
862 Arcee
Look closer
pi_412393
quote:
Op 24 oktober 2000 12:19 schreef Doc het volgende:
- teksten te sloganesque: tegeltjes aan de muur teksten, open deuren
Mwoah, open deuren? Omdat het vaak simpele, kleine dingen zijn, hoeven het nog geen open deuren te zijn natuurlijk. Die kleine dingen zijn vaak nou juist het mooist.
quote:
- niet grappig genoeg voor komedie
Niet? Spacey die in bed ligt te rukken en een hele rij synoniemen opnoemt vond ik behoorlijk hilarisch ("Yes! I was choking the bishop! Shaving the carrot!"). Of de "Smile, you're at Mr. Smiley's" scène waarin Spacey zijn vrouw betrapt. Of Bening met de 2 vrouwen bij de huizenverkoop: "this is a cement... hole", "Is this not a plant?" Ach ja, het is geen comedy puur sang, gelukkig maar, want dan was-ie niet half zo mooi geweest.
quote:
- te cartoonachtig gespeeld voor echt drama
Alleen Bening overdrijft, de rest niet. Zeker Thora Birch en Wes Bentley spelen naturel en overtuigend.
quote:
Ik kon me nergens in geen enkel personage inleven: ik vond het allemaal complete eikels en losers, en niet eens grappig ook
Ricky (Wes Bentley) vond ik toch zeker intrigerend. Zeer intrigerend zelfs. Dat hij de pracht van het leven in kleine dingen ziet en door de nepheid van Angela heen kijkt en ziet dat Jane innerlijk veel mooier is.
quote:
Niet dat je je werkelijk bij iedere film moet identificeren met iemand, maar als je ieder personage in de film vervelend vind duurt de film relatief lang.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Had ik bij Todo Sobre Mi Madre bijvoorbeeld (winnaar Beste Buitenlandse Film). De film liet me echt volkomen koud. Alleen maar rare karakters voor wie ik geen sympathie op kon brengen. Bij AB had ik dat zeer zeker wel. Die arme buurvrouw bijvoorbeeld. Zeer triest beeld.
quote:
Op 24 oktober 2000 12:26 schreef Is2Funky het volgende:
Persoonlijk vond ik Happiness (Todd Solonz)een veel betere poging tot een zelfde soort film.
Die komt hard aan idd. Uitgangspunt van Happiness is ook gewoon anders. AB is aanzienlijk luchtiger. Happiness geeft gewoon een inktzwart beeld van de verrotte (Amerikaanse) maatschappij. Hoewel er wel wat te lachen valt, maar da's meer om 't shockeereffect. Ik vond Happiness dus ook erg goed. Met een fantastische rol van geweldenaar Philip Seymour Hoffman, wat mij betreft de allerbeste acteur van het moment.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:33:09 #70
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412517
quote:
Mwoah, open deuren? Omdat het vaak simpele, kleine dingen zijn, hoeven het nog geen open deuren te zijn natuurlijk. Die kleine dingen zijn vaak nou juist het mooist.
Leef voordat het te laat is, schoonheid ligt in het detail en in kleine dingen. Had je daarbij nou het idee: wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
En daarnaast moest het zonodig uitgelegd worden: neem bijvoorbeeld die film van die plastic zak - die was mooi - maar als er in die film uitgelegd wordt WAAROM dat mooi is, dan sla je de plank weer mis. Weinig aan de verbeelding van de kijker over gelaten wat dat betreft.
quote:
Spacey die in bed ligt te rukken en een hele rij synoniemen opnoemt vond ik behoorlijk hilarisch ("Yes! I was choking the bishop! Shaving the carrot!").
Monty Pyton dead parrot scene...
quote:
Of de "Smile, you're at Mr. Smiley's" scène waarin Spacey zijn vrouw betrapt.
Mwaoh
quote:
Of Bening met de 2 vrouwen bij de huizenverkoop: "this is a cement... hole", "Is this not a plant?"
Vond ik wel grappig
quote:
Alleen Bening overdrijft, de rest niet. Zeker Thora Birch en Wes Bentley spelen naturel en overtuigend.
Vond ik niet. Spacey vond ik ook over the top. Bij alle acteurs had ik zwaar het gevoel dat ze aan het acteren waren in plaats van dat ik hun spel zag.
quote:
Ricky (Wes Bentley) vond ik toch zeker intrigerend. Zeer intrigerend zelfs. Dat hij de pracht van het leven in kleine dingen ziet en door de nepheid van Angela heen kijkt en ziet dat Jane innerlijk veel mooier is.
De pracht van het leven in de kleine dingen zien vind ik dus 'een open deur'.
De nepheid van Angela zien en zien dat Jane innerlijk veel mooier is? Niet bepaald vernieuwend thema in een film . En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
quote:
... geen sympathie op kon brengen. Bij AB had ik dat zeer zeker wel. Die arme buurvrouw bijvoorbeeld. Zeer triest beeld.
Geen greintje. Dat suf kuiken is toch zelf met die huistiran getrouwd? Ze heeft zichzelf toch mede kapot gemaakt? De dominante persoon in een huis kan alleen maar dominant in een huis zijn doordat het passief persoon besloten heeft passief te zijn.
quote:
Wil die film zeker nog zien. heb wel Welcome to the Dollhouse van 'm gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 13:35]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:33:44 #71
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412521
En o ja, 2 Pac is een loser
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 13:55:46 #72
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_412594
quote:
Op 24 oktober 2000 13:33 schreef Doc het volgende:
Oh! Ging AB over 2Pac!
Vandaar die dode!
  Redactie Frontpage dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:00:18 #73
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_412606
Idd, de raps van 2pac zijn net zo leeg als dat plastic zakje in de wind.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:12:52 #74
862 Arcee
Look closer
pi_412638
quote:
Leef voordat het te laat is, schoonheid ligt in het detail en in kleine dingen. Had je daarbij nou het idee: wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
Ja, dat had ik. Ik vind dat het iig nog nooit zo mooi in beeld en woord gebracht is.
quote:
En daarnaast moest het zonodig uitgelegd worden: neem bijvoorbeeld die film van die plastic zak - die was mooi - maar als er in die film uitgelegd wordt WAAROM dat mooi is, dan sla je de plank weer mis. Weinig aan de verbeelding van de kijker over gelaten wat dat betreft.
Neuj, Ricky legt 't aan Jane uit en de kijker kijkt mee. De scène op zich is al mooi hoe Jane ademloos naar Ricky's verhaal kijkt en luistert.
quote:
Vond ik wel grappig
Ha! Betrapt
quote:
Vond ik niet. Spacey vond ik ook over the top.
Klopt, maar ik noemde 'm expres niet, omdat ik 'm wel heel goed vind. De film is wel aan satire natuurlijk, dus enige overdruiving zul je er altijd in terugvinden.
quote:
Niet bepaald vernieuwend thema in een film .
Een thema hoeft niet nieuw te zijn om mooi te zijn. Het kan ook bijzonder mooi uitgewerkt zijn, met name 't "Sometimes there's so much beauty in the world I feel I can't take it"-thema in dit geval dus.
quote:
En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
Mooier was 't goeie woord wellicht niet. Interessanter bedoelde ik meer. Boeiender dus.
quote:
Geen greintje. Dat suf kuiken is toch zelf met die huistiran getrouwd? Ze heeft zichzelf toch mede kapot gemaakt? De dominante persoon in een huis kan alleen maar dominant in een huis zijn doordat het passief persoon besloten heeft passief te zijn.
Dat kan ook heel langzaam 25 jaar lang er insluipen natuurlijk. Feit blijft dat ik het een schrijnend en overtuigend beeld vind.
quote:
Wil die film zeker nog zien. heb wel Welcome to the Dollhouse van 'm gezien.
Welcome to the Dollhouse vond ik ook boeiend, maar haalt het toch niet bij Happiness.
  Admin dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:19:20 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_412654
even nog een klein stukje toevoegen, ik ben een groot fan van kevin S,
maar in deze film viel het zo op dat hij bij iedere zin z'n hoofd een knikje meegeeft,
mierenneukerij, ik weet het, maar op den duur ga jeje eraan ergeren en let je alleen nog maar daar op.
Het was me al eens eerder van hem opgevallen, in een verfilmd toneelstuk, titel ben ik kwijt, baas van kantoor die eerst personeelslid terroriseert en daarna "geterroriseerd" wordt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:26:05 #76
862 Arcee
Look closer
pi_412670
quote:
Op 24 oktober 2000 14:19 schreef yvonne het volgende:
even nog een klein stukje toevoegen, ik ben een groot fan van kevin S,
maar in deze film viel het zo op dat hij bij iedere zin z'n hoofd een knikje meegeeft
Is me nog nooit opgevallen. Ik vond wel zijn sarcastische glimlachje steeds in AB erg grappig.
quote:
titel ben ik kwijt, baas van kantoor die eerst personeelslid terroriseert en daarna "geterroriseerd" wordt
Swimming with Sharks, denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:50:26 #77
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412719
quote:
Op 24 oktober 2000 13:33 schreef Doc het volgende:
vertaling van de bovenstaande uitspraak: sorry voor de posts met zoveel quotes
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 15:02:32 #78
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412747
quote:
wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
Ja, dat had ik. Ik vind dat het iig nog nooit zo mooi in beeld en woord gebracht is.
wat voor de een een open deur is, is voor de ander blijkbaar een openbaring...
quote:
Neuj, Ricky legt 't aan Jane uit en de kijker kijkt mee. De scène op zich is al mooi hoe Jane ademloos naar Ricky's verhaal kijkt en luistert.
Duh! Standaard vertreltruc (ruim 2000 jaar oud): leg de lezer iets uit door een personage iets te laten uitleggen aan een ander personage.
quote:
Ha! Betrapt
Helemaal een verspilling van mijn tijd was deze film zeker niet. Ik heb 'm niet voor niets uit gekeken . Ik vond de film alleen zwaar tegenvallen.
quote:
Een thema hoeft niet nieuw te zijn om mooi te zijn. Het kan ook bijzonder mooi uitgewerkt zijn, met name 't "Sometimes there's so much beauty in the world I feel I can't take it"-thema in dit geval dus.
En die uitwerking vond ik dus zeer tegen vallen (redenen heb ik een paar posts eerder gegeven).
quote:
Jane vs Angela: Mooier was 't goeie woord wellicht niet. Interessanter bedoelde ik meer. Boeiender dus.
Ook daar over valt te twisten vind ik.
quote:
Dat kan ook heel langzaam 25 jaar lang er insluipen natuurlijk. Feit blijft dat ik het een schrijnend en overtuigend beeld vind.
Iemand die dat met zijn leven laat gebeuren heb ik weinig melij mee. 'Overtuigend' vond ik ook wel mevallen: ook weer meer over-the-top.
quote:
:
Welcome to the Dollhouse vond ik ook boeiend, maar haalt het toch niet bij Happiness.
Mooi, dan heb ik in ieder geval weer een film om me op te verheugen.

Binnenkort wil ik Fucking Amal zien. Kijken of we daar ook zo'n smaak-discussie over hebben .

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 15:03]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 15:28:48 #79
136 V.
pi_412832
2Pac is nog steeds een loser

Maarre, nog even doorgaan met die blasfemie en dit topic gaat dicht ja?

Kan wel mijn mening a la 2Doc en 2Parcee gaan reïtereren, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het grotendeels met Arcee eens ben: voor mij was het geen openbaring, maar mooi gefilmd, nee ik erger me NIET aan Kevin Spaceys knikje (minpunten, Yvonne ), en als ik 2Doc even mag aanspreken over Angela (2Verb gaat toch even kwooten):

quote:
De nepheid van Angela zien en zien dat Jane innerlijk veel mooier is? Niet bepaald vernieuwend thema in een film . En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
Dus het eerste verwijt is dat de makers niet vernieuwend bezig zijn door het "lelijke-eendje"-thema, waarna je ze verwijt dat ze zich daar eigenlijk niet aan houden...

Ik vond het een prachfilm (nog steeds, overigens). Niet perse vanwege een vernieuwende boodschap, niet perse vanwege het scenario, niet perse vanwege het acteerwerk en niet eens perse vanwege Kevin Spacey. Gewoon vanwege het totaalpakket.

Er zijn vast betere scenario's geschreven, maar die zijn in mijn ogen minder verfilmd, er zijn ongetwijfeld betere acteerprestaties neergezet in een beroerd scenario.

American Beauty 'roeleert' in mijn ogen (en die van Arcee)

Maar ik ben heel erg benieuwd naar Happiness...

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 24-10-2000 15:29]

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:22:42 #80
862 Arcee
Look closer
pi_413080
quote:
Op 24 oktober 2000 15:02 schreef Doc het volgende:
Iemand die dat met zijn leven laat gebeuren heb ik weinig melij mee. 'Overtuigend' vond ik ook wel mevallen: ook weer meer over-the-top.
Hij misschien wel, maar zij niet. Ik vond het echt heel sterk. Zoals ze doelloos voor zich uitkijkend bij tafel zat. Of hoe ze, zonder dat er iets gezegd werd, ineens zei: "sorry, what did you say?". Nee, dat vond ik allemaal bepaald niet over-the-top.
quote:
Binnenkort wil ik Fucking Amal zien. Kijken of we daar ook zo'n smaak-discussie over hebben
Ik ben er in ieder geval klaar voor Ik ga 'm trouwens zelf ook deze week weer zien. Apart idee... er is sinds 5 februari nog geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan de film gedacht heb en dan zal ik 'm dus eindelijk weer echt zien. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
quote:
Op 24 oktober 2000 15:28 schreef Verbal het volgende:
Ik vond het een prachfilm (nog steeds, overigens). Niet perse vanwege een vernieuwende boodschap, niet perse vanwege het scenario, niet perse vanwege het acteerwerk en niet eens perse vanwege Kevin Spacey. Gewoon vanwege het totaalpakket.
Precies, het totaalpakket. Wat mij betreft is AB de perfècte film. Alles aan de film is goed, vind ik. Heel goed zelfs.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:28:57 #81
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_413117
quote:
Op 24 oktober 2000 16:22 schreef Arcee het volgende:
Precies, het totaalpakket. Wat mij betreft is AB de perfècte film. Alles aan de film is goed, vind ik. Heel goed zelfs.
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door. Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen. en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is? AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs. Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat! Kortom geen draak, maar ook geen oscarwinnaar. (wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS? AB is een slechte imitatie van een artfilm en niet meer dan dat)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:45:54 #82
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413188
quote:
Op 24 oktober 2000 16:28 schreef Is2Funky het volgende:
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door. Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen. en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is? AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs. Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat! Kortom geen draak, maar ook geen oscarwinnaar. (wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS? AB is een slechte imitatie van een artfilm en niet meer dan dat)
Dank voor deze fraaie uitleg met slechts 1 quote . Dat is zo overall bezien zo ongeveer wel mijn mening.

Ook hulde aan Verbal die ook slechts een quote nodig had: en inderdaad, dat was een punt waar ik wat beter op in kan gaan; wat ik meer bedoelde was dat het 'van buiten mooiere meisje' minder 'interessant' gevonden werd door de jongen in de film. Dat is niet bepaald orgineel. Dit persoon wordt dan ook door mensen die de film 4 keer gezien hebben nog interessanter gevonden ook -waar ik het dus niet mee eens ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:01]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:49:32 #83
862 Arcee
Look closer
pi_413199
quote:
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door.
Dat heb ik zelf ook al diverse malen in dit topic gezegd:
quote:
Op 26 juli 2000 00:35 schreef Arcee het volgende:
Annette Bening ook, hoewel die een paar keer iets te ver doorschiet.
quote:
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende:
Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).
quote:
Op 24 oktober 2000 12:49 schreef Arcee het volgende:
Alleen Bening overdrijft
quote:
Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen.
Bij mij wel. In mijn Top 10 aller tijden en nummer 3 van dit jaar. Nummer 3 maar? Yep, vlak achter Fucking Åmål en The Sixth Sense (hoewel die wellicht nog een plaatsje gaat zakken ten voordele van AB).
quote:
en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is?
Ik dit jaar tot nu toe 51 keer, en jij? Daarnaast ook nog ruim 100 films op video en TV.
quote:
AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs.
Neen. Als ik aan typische Amerikaanse film denk dan denk ik aan een Armageddon waar je een walgelijke hoeveelheid nationalisme terugvindt.
quote:
Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat!
Het is nou juist wèl meer dan dat. Wat dat dan is? Ja, dat heb ik al erg uitvoerig in dit topic uit proberen te leggen (zie mijn sigje bijvoorbeeld).
quote:
(wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS?
Is dat zo? Europese films doen het helemaal niet zo lekker in Amerika. Amerikanen houden vooral van zichzelf en van hun eigen films.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:04:18 #84
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413255
Als ik het goed onthouden heb werkt Is2Funky in een filmhuis, en is mede daardoor dagelijks met film bezig...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:05]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:11:37 #85
862 Arcee
Look closer
pi_413283
quote:
Op 24 oktober 2000 16:45 schreef Doc het volgende:
Dit persoon wordt dan ook door mensen die de film 4 keer gezien hebben nog interessanter gevonden ook -waar ik het dus niet mee eens ben.
Met "dit persoon" doel je op Ricky/Bentley neem ik aan. Nou, niet alleen omdat-ie Jane interessanter vindt hoor. Eigenlijk VOORAL omdat hij schoonheid in de kleine dingen in het leven ziet.
quote:
Op 24 oktober 2000 17:04 schreef Doc het volgende:
Als ik het goed onthouden heb werkt Is2Funky in een filmhuis, en is mede daardoor dagelijks met film bezig...
En daarmee is mijn verhaaltje automatisch bullshit geworden?
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:30:54 #86
136 V.
pi_413353
quote:
Op 24 oktober 2000 17:11 schreef Arcee het volgende:
En daarmee is mijn verhaaltje automatisch bullshit geworden?
tja, ik heb ook 12 jaar in een bioscoop gewerkt, ga nu wel wat minder naar de film dan ik zelf zou willen, maar dat maakt toch niet echt iets uit, hoop ik? Ik vind AB een geweldige film. Daar komt ook 'smaak' en 'voorkeur' om de hoek kijken. Misschien dat op een seminar over beste films allertijden met een fileermes krassen door AB gezet kunnen worden. Voor mij persoonlijk is AB mijn nummer 1 (nummer twee is The Usual Suspects, waar bijzonder veel fouten in zitten, maar hij spreekt mij enorm aan). Maakt dan toch niet uit hoeveel films ik heb gezien in mijn leven? (vele duizenden, FYI).

V

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')