Maar goed. Heeft iemand Black Beauty EUH American Beauty gezien?
quote:
op 01-25-2000 om 11:52 AM schreef Manono het volgende:
Misschien wil Ludo op enig moment in een ander topic herinneringen aan Black Beauty, het Kleine Huis, Willem Ruis, Q&Q, Een Huis voor Annabel en de Brady Bunch met Manono ophalen?
jajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajajjajajajajajajajajajajajajajaja!
Zeg Ludo, het is mij al eerder opgevallen dat jij heel vaak off-topic post in threads. Dit is weer een goed voorbeeld van een post van jou die helemaal nergens op slaat. Ik vind het een beetje irritant, dus misschien zou je je kunnen beheersen en als je niets te melden hebt je kunnen verzetten tegen de drang van het toch posten?
- ON TOPIC -
Het lijkt mij persoonlijk een vraai saaie film, maar Kevin Spacey blijft natuurlijk een goede acteur. Aangezien de film volgens mij geen enkele slechte kritiek heeft gehad zal ik ehm toch maar gaan kijken
Asp
quote:
op 01-25-2000 om 02:20 PM schreef Asphyxion het volgende:
- OFF TOPIC -Zeg Ludo, het is mij al eerder opgevallen dat jij heel vaak off-topic post in threads. Dit is weer een goed voorbeeld van een post van jou die helemaal nergens op slaat. Ik vind het een beetje irritant, dus misschien zou je je kunnen beheersen en als je niets te melden hebt je kunnen verzetten tegen de drang van het toch posten?
- ON TOPIC -
Het lijkt mij persoonlijk een vraai saaie film, maar Kevin Spacey blijft natuurlijk een goede acteur. Aangezien de film volgens mij geen enkele slechte kritiek heeft gehad zal ik ehm toch maar gaan kijken
Asp
Haaaa Ludo, kun je je misschien een keer beheersen!
Zeg eh As, misschien IS het helemaal niet zo off topic ook al zie je het verband niet direct. Maar bedankt voor je bijdrage, we weten nu iig wie er in speelt.
quote:
op 01-25-2000 om 02:20 PM schreef Asphyxion het volgende:
- OFF TOPIC -Zeg Ludo, het is mij al eerder opgevallen dat jij heel vaak off-topic post in threads. Dit is weer een goed voorbeeld van een post van jou die helemaal nergens op slaat. Ik vind het een beetje irritant, dus misschien zou je je kunnen beheersen en als je niets te melden hebt je kunnen verzetten tegen de drang van het toch posten?
- ON TOPIC -
Asp
Manono vroeg of je de film "American Beauty" hebt gezien, niet of je Kevin Spacey een goede acteur vindt
dus blijf wel ff ON-TOPIC
quote:
op 01-25-2000 om 11:34 AM schreef Ludo het volgende:
Ludo kan je wel informatie verschaffen over een praaaaachtige serie uit Ludo's jeugd: Black Beauty.
Een meesterlijke verhaal over een zwart (vandaar Black Beauty) paard.
Niet te verwarren met dat grappige paardje van de Palomino-broeken.
Noem jij dit on-topic? Bwaaaa...
Asp
quote:
op 01-25-2000 om 02:45 PM schreef Asphyxion het volgende:
Noem jij dit on-topic? Bwaaaa...Asp
Tssss..dit dan ?? Bwbbbbbbb.....
SunChaser heeft de film al gezien geloof ik!
hij vond 'm zeer de moeite waard.
ach joh manono, gewoon gaan!
bix
Ik kan 'm iedereen van harte aanbevelen.
quote:
op 01-25-2000 om 11:34 AM schreef Ludo het volgende:
Ludo kan je wel informatie verschaffen over een praaaaachtige serie uit Ludo's jeugd: Black Beauty.
------------------
Life is to short to stay out of the sun
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 26 Januari 2000).]
L-X
Vonnum wel leuk, blij dat ik 'm gezien heb maar zou 'm niet nog eens gaan kijken. Wel gelachen hoor maar de verwachtingen waren onderhand misschien te hoog gespannen.
Een 7.5 van mij!
V
[Dit bericht is gewijzigd door Mrs. Mia Wallace (Datum 10 Februari 2000).]
quote:
Hij gaat eigenlijk nergens over ...
Zal wel aan mij liggen dan.
V
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 10 Februari 2000).]
quote:
op 02-10-2000 om 02:30 PM schreef Verbal het volgende:
[[Verbal vond AB nou juist gaan over de allerbelangrijkste zaken in het leven...]
Blowen, vreemdgaan, mishandeling en moord?
quote:
op 02-11-2000 om 01:23 PM schreef SunChaser het volgende:
quote:
Wel een beetje opletten graag!
V
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 17 Februari 2000).]
quote:
op 02-17-2000 om 01:19 PM schreef Merel het volgende:
Of mis ik gewoon misschien iets ofzo, dat ik alles waar de film om draait niet snap oid? Zou ook kunnen natuurlijk.
ik heb me zoojuist laten vertellen dat het draait om plastic zakken, fastfoodketens en homevideoverzamelingen.
Eindelijk gezien en van mij mag ome Kevin zijn prijs op gaan halen!
Speelde o.a. de dochter van Harrison Ford en Anne Archer in Patriot Games.
* Verbal zou het leuk vinden als AB de 4e of 5e film in de geschiedenis wordt die de vijf belangrijkste Oscars krijgt (Beste Film, Regisseur, Scenario, Acteur en Actrice.
V
Verder vind ik dat Spacey de Oscar op zich wel verdiend heeft, maar dat Russell Crowe in The Insider nog beter was en ik dus hoop (maar niet denk) dat die 'm krijgt.
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 07 Maart 2000).]
Ik heb er echt van genoten. Wat kan film toch mooi zijn.
"it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world"
[url=http://www.fokforum.nl/showtopic/15234]'Topic Alert'[/url]
Daar hoort 'ie imho thuis.
V
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-07-2000 10:23]
Vind ik helemaal niet, want zo'n soort film is het niet. Dat zou een ongepast einde zijn geweest.
Ik vond het einde juist schitterend. De prachtige beelden, de schitterende muziek en de mooie woorden van Spacey bezorgden me rillingen en ik ben de hele aftiteling blijven zitten om nog na te genieten. Echt een buitengewoon mooi einde.
Het einde wat jij noemt zou in een standaardactie film gepast hebben, maar niet in een magistrale film als American Beauty.
quote:ik bedoelde ook dat ik dit einde (in de film) veel beter vind dan wat ze voor ogen hadden. Misschien schreef ik het verkeerd:-)
Op 26 juli 2000 11:08 schreef Arcee het volgende:
Hmm... wil ik reageren,
Vandaar.
V
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-07-2000 12:21]
quote:
Op 26 juli 2000 12:20 schreef Verbal het volgende:
Ik vind van wel als de post een spoiler bevat (en het bespreken van eindes verraadt het sowieso). ALS er dan een topic is geopend over spoilers/film-eindes, laten we dat daar dan voor gebruiken. Ondanks de waarschuwing in Sunnie's post kan iemand toch per ongeluk iets lezen wat 'ie misschien niet wil...
In dat spoiler-topic is het echt je eigen schuld.
Zit wat in, zekers. Mijn antwoord was spoilerloos trouwens, maar goed. Ach ja, ik had van jou liever een ontopic reactie op deze #1 favo film aller tijden van je (is-ie dat nog steeds?) gehad dan één in je nieuwe moderatorrol, denk ik
quote:
Mijn antwoord was spoilerloos, maar goed.
quote:
Ach ja, ik had van jou liever een ontopic reactie op deze #1 favo film aller tijden van je (is-ie dat nog steeds?) gehad
Wat jij al zei: fantastisch geacteerd, goed geregisseerd, mooi gefilmd en briljant geschreven. Precies het juiste soort cynisme, en de enige film ooit die mij van begin tot eind helemaal in zijn ban had.
Zelfs in TUS zaten dingen die 'm minder dan perfect maakten.
Prachtig. De eerste film die ik op DVD zal kopen.
Aan degenen die hem nog niet hebben gezien: KIJKENNNNNNNNNNN!!!!!
V
quote:
Vandaar dat die er nog staat
Phew, heb ik ff mazzel
quote:
en de enige film ooit die mij van begin tot eind helemaal in zijn ban had.
Precies, vanaf het moment dat de film inzoomt op de straat en voor het eerst dat prachtige stukje pianomuziek klinkt laat de film je tot ver in de endcredits niet meer los. Eén van die zeldzame films inderdaad waar eigenlijk geen saai moment inzit.
quote:
Prachtig. De eerste film die ik op DVD zal kopen.
Ik wil 'm ook gauw kopen, ja. Op video dan. Maar ff een ex-rentaltje regelen, want dat zijn de beste banden.
Trouwens, wat ik ook zo mooi vond... nee wacht, dat mot ik 't spoiler topic natuurlijk Xieje daar.
quote:
Aan degenen die hem nog niet hebben gezien: KIJKENNNNNNNNNNN!!!!!
Absoluut! Eén van de allerbeste films van de jaren 90. Uberhaupt één van de beste films ooit.
En de thematiek HOE het zover is kunnen komen dat KS de personage is, die hij in het begin van de film is, is mijns inziens veel intressanter...
Maar goed, ik heb me wel geamuseerd bij die film, maar jubel en juich: nou nee. Wel onderhoudend.
Het mooie vond ik dat in deze film per persoon te zien was waar men dan wel mee bezig was, en hoe iedereen eigenlijk een hekel aan iedereen heeft.
En overacting?
Tja, het is triest, maar veel vrouwen die in zo'n amerikaans "modelleven" zitten zijn echt zo overdreven, geloof me, ik heb een maand lang zo'n gastmoeder gehad.....
quote:
Op 07 augustus 2000 12:37 schreef pluisje het volgende:
De meeste gezinnen (ook in films) zorgen er altijd voor dat het er voor de buitenwereld perfect uitziet, terwijl er in het gezin zelf van alles fout zit.
Geef mij dan maar de David Lynch wijze van het portreteren van 'behind the scenes and the cute little white fences'.
quote:
Vooral het feit dat ouders eigenlijk nauwelijks met hun kinderen praten vond ik in American Beauty heel mooi neergezet, de ouders zijn zo druk met zichzelf bezig dat ze echt geen flauw idee hebben waar hun kinderen mee bezig zijn.
quote:
Het mooie vond ik dat in deze film per persoon te zien was waar men dan wel mee bezig was, en hoe iedereen eigenlijk een hekel aan iedereen heeft.
quote:
Tja, het is triest, maar veel vrouwen die in zo'n amerikaans "modelleven" zitten zijn echt zo overdreven, geloof me, ik heb een maand lang zo'n gastmoeder gehad.....
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-08-2000 13:06]
quote:
Op 07 augustus 2000 13:05 schreef Doc het volgende:
het maakte de film voor mij een film met vanzelfsprekendheden
Dat geldt net zo goed voor Magnolia met thema's als "wees aardig voor je kinderen", "spijt" en "keuzes maken". Ik vond beide films heel erg goed en AB de beste van de twee. Magnolia wil ik nog wel zeker een tweede keer zien (wat ik met AB dus al gedaan heb).
Naast het acteerwerk, de beelden en de muziek viel me nu met name de montage op. Ultiem filmkijken is wanneer je je omgeving helemaal vergeet en compleet in de film gezogen wordt. Je bekijkt 'm dan als het ware in een trance. Soms kan een scène-overgang wat abrupt zijn. Je wordt dan wakker geschud uit die trance. Soms ook kan een scène te lang duren waardoor je aandacht verslapt en je om je heen gaat kijken: weg trance. American Beauty heeft zulke momenten niet. De montage is absoluut perfect. Er wordt precies genoeg tijd genomen om de ene scène af te sluiten en soepel over te gaan in de volgende. Je merkt de overgangen niet en de film verloopt als een gedicht met een perfect rijmschema. Niet in het minst ook door de wonderschone muziek. Vanaf dat de film inzoomt op de straat raak je in die trance die tot ver na de aftiteling duurt...
De beleving was weer net zo intens als de tweede keer. Het einde vond ik weer van een poëtische schoonheid met als hoogtepunt de scène waarin de mooiste beelden, de mooiste muziek en de mooiste quote samenkomen. Wat een ultiem moment. Terwijl we de betoverend mooie plasticzak-scène weer zien met het schitterende nummer "Any Other Name" op de achtergrond spreekt Lester Burnham de prachtige en onvergetelijke woorden "it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world". Ik kreeg weer koude rillingen en kippenvel van dit intense moment... wat een schitterende film.
Ik ben van mening dat AB de perfècte film is en krijgt dan ook een welverdiende plaats in m'n top 10 aller tijden. American Beauty krijgt de perfecte 10.
quote:Ik ook! 25 piek voor een ex-rental
Op 20 september 2000 10:33 schreef De Parasiet het volgende:
Ik heb American Beauty nu op video....(koop)
Maareh... wat vind jij van American Beauty precies dan?
En wat een sublieme cast ook. De rollen van Kevin Spacey, Mena Suvari en Wes Bentley horen bij de allerbeste van de jaren 90. Wes Bentley ga ik elke keer als ik de film zie meer waarderen. Prachtig is de scène bijvoorbeeld waar hij Angela en Jane benadert. Volkomen zichzelf en zelfverzekerd ingaand op Jane die zegt dat ze niet zit te wachten op iemand die bezeten is van haar zegt-ie heel kalm: "I'm not obsessing... I'm just curious". En zo is het ook. Heel mooi.
Ook de rol van Allison Janney als de door haar man murw gelulde buurvrouw is even goed als tragisch. Wat een triest beeld, zeg. Zo'n vrouw die geen enkel teken van emotie meer vertoont... En ook de homobuurmannen zijn overtuigend en levensecht. Net als Chris Cooper die een aantal beladen scènes speelt. Thora Birch als Jane ga ik ook elke keer meer waarderen. Mooie ingetogen rol. Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).
En zo kan ik nog wel even doorgaan... wat een film.
* Arcee kijkt nog even naar z'n sigje... ... prachtig.
quote:Arcee, ik sluit mij voor de zoveelste keer bij je aan vwb American Beauty.
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende: Gister voor de 4e keer bekeken en wéér van genoten. Wat een meesterwerk. ...[kehnip]... wat een film.
* Verbal kijkt ook naar Arcees sigje en zucht...
V
quote:Laten we nog even samen kijken, Verbal... *kijkt en zucht
Op 22 oktober 2000 22:46 schreef Verbal het volgende:
* Verbal kijkt ook naar Arcees sigje en zucht...
Wat ik ook wel grappig vond trouwens... als de homobuurmannen aanbellen om zich voor te stellen en zeggen: "... we live 2 doors down", wat me natuurlijk onmiddellijk deed denken aan 3 Doors Down, nu bekend van het geweldige nummer Kryptonite. En zo haal je er elke keer dus wel weer wat uit. Ook al dus de opmerking over Cristy Turlington, wat dan weer 't plaatje van Zusje blijkt te zijn (nee, dat werd niet in de film genoemd uiteraard ).
* Arcee kijkt nog maar weer een keer...
quote:Zelfs niet na het lezen van dit topic? Daaruit blijkt in ieder geval wat ik ervan vind en waarom ik 'm zo ontzettend goed vind.
Op 23 oktober 2000 22:03 schreef ~Anja~ het volgende:
...en ik weet dus niet echt wat ik ervan moet vinden.
quote:Als er één film is waarbij ik dat nou juist niét heb dan is het AB wel. Eén van die zeldzame films waar ik echt van de eerste tot de laatste seconde van kan genieten. Er zit werkelijk geen saai moment in. De perfècte film, wat mij betreft. Maar goed, dat heb ik al meerdere malen uitgebreid uitgelegd in dit topic.
Op 23 oktober 2000 22:55 schreef Joepsta het volgende:
ik had continu de neiging de ff knop in te drukken.
quote:Heb het nu 2 keer gelezen (had 't al een keer gelezen, vlak nadat ik de film gezien had), maar vind de film nog steeds niet geweldig. Snap wel wat je bedoelt enzo...maar ik ken beter bedachte films (in mijn ogen dan).
Op 23 oktober 2000 22:11 schreef Arcee het volgende:
Zelfs niet na het lezen van dit topic? Daaruit blijkt in ieder geval wat ik ervan vind en waarom ik 'm zo ontzettend goed vind.
quote:Nou, da's fijn om te horen dan
Op 23 oktober 2000 23:41 schreef ~Anja~ het volgende:
Heb het nu 2 keer gelezen (had 't al een keer gelezen, vlak nadat ik de film gezien had)
quote:Ben ik wel benieuwd welke dat zijn dan. Wat zijn jouw favo's?
maar ik ken beter bedachte films (in mijn ogen dan).
quote:Dat is nou precies hetzelfde voor mij. De enige film die mij van seconde 1 tot het eind in zijn greep had. Geen explosies nodig om de boel aan te wakkeren.
Op 23 oktober 2000 23:05 schreef Arcee het volgende:
Als er één film is waarbij ik dat nou juist niét heb dan is het AB wel. Eén van die zeldzame films waar ik echt van de eerste tot de laatste seconde van kan genieten.
Fantastische film, en JUIST heel goed geschreven en bedacht.
Maar goed, het hoeft natuurlijk niet ieders smaak te zijn natuurlijk.
V
Wat ik maar matig aan AB vond:
- teksten te sloganesque: tegeltjes aan de muur teksten, open deuren
- niet grappig genoeg voor komedie
- te cartoonachtig gespeeld voor echt drama
Ik kon me nergens in geen enkel personage inleven: ik vond het allemaal complete eikels en losers, en niet eens grappig ook
Niet dat je je werkelijk bij iedere film moet identificeren met iemand, maar als je ieder personage in de film vervelend vind duurt de film relatief lang.
quote:Mwoah, open deuren? Omdat het vaak simpele, kleine dingen zijn, hoeven het nog geen open deuren te zijn natuurlijk. Die kleine dingen zijn vaak nou juist het mooist.
Op 24 oktober 2000 12:19 schreef Doc het volgende:
- teksten te sloganesque: tegeltjes aan de muur teksten, open deuren
quote:Niet? Spacey die in bed ligt te rukken en een hele rij synoniemen opnoemt vond ik behoorlijk hilarisch ("Yes! I was choking the bishop! Shaving the carrot!"). Of de "Smile, you're at Mr. Smiley's" scène waarin Spacey zijn vrouw betrapt. Of Bening met de 2 vrouwen bij de huizenverkoop: "this is a cement... hole", "Is this not a plant?" Ach ja, het is geen comedy puur sang, gelukkig maar, want dan was-ie niet half zo mooi geweest.
- niet grappig genoeg voor komedie
quote:Alleen Bening overdrijft, de rest niet. Zeker Thora Birch en Wes Bentley spelen naturel en overtuigend.
- te cartoonachtig gespeeld voor echt drama
quote:Ricky (Wes Bentley) vond ik toch zeker intrigerend. Zeer intrigerend zelfs. Dat hij de pracht van het leven in kleine dingen ziet en door de nepheid van Angela heen kijkt en ziet dat Jane innerlijk veel mooier is.
Ik kon me nergens in geen enkel personage inleven: ik vond het allemaal complete eikels en losers, en niet eens grappig ook
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens. Had ik bij Todo Sobre Mi Madre bijvoorbeeld (winnaar Beste Buitenlandse Film). De film liet me echt volkomen koud. Alleen maar rare karakters voor wie ik geen sympathie op kon brengen. Bij AB had ik dat zeer zeker wel. Die arme buurvrouw bijvoorbeeld. Zeer triest beeld.
Niet dat je je werkelijk bij iedere film moet identificeren met iemand, maar als je ieder personage in de film vervelend vind duurt de film relatief lang.
quote:Die komt hard aan idd. Uitgangspunt van Happiness is ook gewoon anders. AB is aanzienlijk luchtiger. Happiness geeft gewoon een inktzwart beeld van de verrotte (Amerikaanse) maatschappij. Hoewel er wel wat te lachen valt, maar da's meer om 't shockeereffect. Ik vond Happiness dus ook erg goed. Met een fantastische rol van geweldenaar Philip Seymour Hoffman, wat mij betreft de allerbeste acteur van het moment.
Op 24 oktober 2000 12:26 schreef Is2Funky het volgende:
Persoonlijk vond ik Happiness (Todd Solonz)een veel betere poging tot een zelfde soort film.
quote:Leef voordat het te laat is, schoonheid ligt in het detail en in kleine dingen. Had je daarbij nou het idee: wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
Mwoah, open deuren? Omdat het vaak simpele, kleine dingen zijn, hoeven het nog geen open deuren te zijn natuurlijk. Die kleine dingen zijn vaak nou juist het mooist.
quote:Monty Pyton dead parrot scene...
Spacey die in bed ligt te rukken en een hele rij synoniemen opnoemt vond ik behoorlijk hilarisch ("Yes! I was choking the bishop! Shaving the carrot!").
quote:Mwaoh
Of de "Smile, you're at Mr. Smiley's" scène waarin Spacey zijn vrouw betrapt.
quote:Vond ik wel grappig
Of Bening met de 2 vrouwen bij de huizenverkoop: "this is a cement... hole", "Is this not a plant?"
quote:Vond ik niet. Spacey vond ik ook over the top. Bij alle acteurs had ik zwaar het gevoel dat ze aan het acteren waren in plaats van dat ik hun spel zag.
Alleen Bening overdrijft, de rest niet. Zeker Thora Birch en Wes Bentley spelen naturel en overtuigend.
quote:De pracht van het leven in de kleine dingen zien vind ik dus 'een open deur'.
Ricky (Wes Bentley) vond ik toch zeker intrigerend. Zeer intrigerend zelfs. Dat hij de pracht van het leven in kleine dingen ziet en door de nepheid van Angela heen kijkt en ziet dat Jane innerlijk veel mooier is.
quote:Geen greintje. Dat suf kuiken is toch zelf met die huistiran getrouwd? Ze heeft zichzelf toch mede kapot gemaakt? De dominante persoon in een huis kan alleen maar dominant in een huis zijn doordat het passief persoon besloten heeft passief te zijn.
... geen sympathie op kon brengen. Bij AB had ik dat zeer zeker wel. Die arme buurvrouw bijvoorbeeld. Zeer triest beeld.
quote:Wil die film zeker nog zien. heb wel Welcome to the Dollhouse van 'm gezien.
Persoonlijk vond ik Happiness (Todd Solonz)een veel betere poging tot een zelfde soort film.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 13:35]
quote:Oh! Ging AB over 2Pac!
Op 24 oktober 2000 13:33 schreef Doc het volgende:
En o ja, 2 Pac is een loser
quote:Ja, dat had ik. Ik vind dat het iig nog nooit zo mooi in beeld en woord gebracht is.
Leef voordat het te laat is, schoonheid ligt in het detail en in kleine dingen. Had je daarbij nou het idee: wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
quote:Neuj, Ricky legt 't aan Jane uit en de kijker kijkt mee. De scène op zich is al mooi hoe Jane ademloos naar Ricky's verhaal kijkt en luistert.
En daarnaast moest het zonodig uitgelegd worden: neem bijvoorbeeld die film van die plastic zak - die was mooi - maar als er in die film uitgelegd wordt WAAROM dat mooi is, dan sla je de plank weer mis. Weinig aan de verbeelding van de kijker over gelaten wat dat betreft.
quote:Ha! Betrapt
Vond ik wel grappig
quote:Klopt, maar ik noemde 'm expres niet, omdat ik 'm wel heel goed vind. De film is wel aan satire natuurlijk, dus enige overdruiving zul je er altijd in terugvinden.
Vond ik niet. Spacey vond ik ook over the top.
quote:Een thema hoeft niet nieuw te zijn om mooi te zijn. Het kan ook bijzonder mooi uitgewerkt zijn, met name 't "Sometimes there's so much beauty in the world I feel I can't take it"-thema in dit geval dus.
Niet bepaald vernieuwend thema in een film.
quote:Mooier was 't goeie woord wellicht niet. Interessanter bedoelde ik meer. Boeiender dus.
En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
quote:Dat kan ook heel langzaam 25 jaar lang er insluipen natuurlijk. Feit blijft dat ik het een schrijnend en overtuigend beeld vind.
Geen greintje. Dat suf kuiken is toch zelf met die huistiran getrouwd? Ze heeft zichzelf toch mede kapot gemaakt? De dominante persoon in een huis kan alleen maar dominant in een huis zijn doordat het passief persoon besloten heeft passief te zijn.
quote:Welcome to the Dollhouse vond ik ook boeiend, maar haalt het toch niet bij Happiness.
Wil die film zeker nog zien. heb wel Welcome to the Dollhouse van 'm gezien.
quote:Is me nog nooit opgevallen. Ik vond wel zijn sarcastische glimlachje steeds in AB erg grappig.
Op 24 oktober 2000 14:19 schreef yvonne het volgende:
even nog een klein stukje toevoegen, ik ben een groot fan van kevin S,
maar in deze film viel het zo op dat hij bij iedere zin z'n hoofd een knikje meegeeft
quote:Swimming with Sharks, denk ik.
titel ben ik kwijt, baas van kantoor die eerst personeelslid terroriseert en daarna "geterroriseerd" wordt
quote:vertaling van de bovenstaande uitspraak: sorry voor de posts met zoveel quotes
Op 24 oktober 2000 13:33 schreef Doc het volgende:
En o ja, 2 Pac is een loser
quote:wat voor de een een open deur is, is voor de ander blijkbaar een openbaring...
wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
Ja, dat had ik. Ik vind dat het iig nog nooit zo mooi in beeld en woord gebracht is.
quote:Duh! Standaard vertreltruc (ruim 2000 jaar oud): leg de lezer iets uit door een personage iets te laten uitleggen aan een ander personage.
Neuj, Ricky legt 't aan Jane uit en de kijker kijkt mee. De scène op zich is al mooi hoe Jane ademloos naar Ricky's verhaal kijkt en luistert.
quote:Helemaal een verspilling van mijn tijd was deze film zeker niet. Ik heb 'm niet voor niets uit gekeken
Ha! Betrapt
quote:En die uitwerking vond ik dus zeer tegen vallen (redenen heb ik een paar posts eerder gegeven).
Een thema hoeft niet nieuw te zijn om mooi te zijn. Het kan ook bijzonder mooi uitgewerkt zijn, met name 't "Sometimes there's so much beauty in the world I feel I can't take it"-thema in dit geval dus.
quote:Ook daar over valt te twisten vind ik.
Jane vs Angela: Mooier was 't goeie woord wellicht niet. Interessanter bedoelde ik meer. Boeiender dus.
quote:Iemand die dat met zijn leven laat gebeuren heb ik weinig melij mee. 'Overtuigend' vond ik ook wel mevallen: ook weer meer over-the-top.
Dat kan ook heel langzaam 25 jaar lang er insluipen natuurlijk. Feit blijft dat ik het een schrijnend en overtuigend beeld vind.
quote:Mooi, dan heb ik in ieder geval weer een film om me op te verheugen.
:
Welcome to the Dollhouse vond ik ook boeiend, maar haalt het toch niet bij Happiness.
Binnenkort wil ik Fucking Amal zien. Kijken of we daar ook zo'n smaak-discussie over hebben .
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 15:03]
Maarre, nog even doorgaan met die blasfemie en dit topic gaat dicht ja?
Kan wel mijn mening a la 2Doc en 2Parcee gaan reïtereren, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het grotendeels met Arcee eens ben: voor mij was het geen openbaring, maar mooi gefilmd, nee ik erger me NIET aan Kevin Spaceys knikje (minpunten, Yvonne ), en als ik 2Doc even mag aanspreken over Angela (2Verb gaat toch even kwooten):
quote:Dus het eerste verwijt is dat de makers niet vernieuwend bezig zijn door het "lelijke-eendje"-thema, waarna je ze verwijt dat ze zich daar eigenlijk niet aan houden...
De nepheid van Angela zien en zien dat Jane innerlijk veel mooier is? Niet bepaald vernieuwend thema in een film . En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
Ik vond het een prachfilm (nog steeds, overigens). Niet perse vanwege een vernieuwende boodschap, niet perse vanwege het scenario, niet perse vanwege het acteerwerk en niet eens perse vanwege Kevin Spacey. Gewoon vanwege het totaalpakket.
Er zijn vast betere scenario's geschreven, maar die zijn in mijn ogen minder verfilmd, er zijn ongetwijfeld betere acteerprestaties neergezet in een beroerd scenario.
American Beauty 'roeleert' in mijn ogen (en die van Arcee)
Maar ik ben heel erg benieuwd naar Happiness...
V
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 24-10-2000 15:29]
quote:Hij misschien wel, maar zij niet. Ik vond het echt heel sterk. Zoals ze doelloos voor zich uitkijkend bij tafel zat. Of hoe ze, zonder dat er iets gezegd werd, ineens zei: "sorry, what did you say?". Nee, dat vond ik allemaal bepaald niet over-the-top.
Op 24 oktober 2000 15:02 schreef Doc het volgende:
Iemand die dat met zijn leven laat gebeuren heb ik weinig melij mee. 'Overtuigend' vond ik ook wel mevallen: ook weer meer over-the-top.
quote:Ik ben er in ieder geval klaar voor
Binnenkort wil ik Fucking Amal zien. Kijken of we daar ook zo'n smaak-discussie over hebben
quote:Precies, het totaalpakket. Wat mij betreft is AB de perfècte film. Alles aan de film is goed, vind ik. Heel goed zelfs.
Op 24 oktober 2000 15:28 schreef Verbal het volgende:
Ik vond het een prachfilm (nog steeds, overigens). Niet perse vanwege een vernieuwende boodschap, niet perse vanwege het scenario, niet perse vanwege het acteerwerk en niet eens perse vanwege Kevin Spacey. Gewoon vanwege het totaalpakket.
quote:Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door. Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen. en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is? AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs. Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat! Kortom geen draak, maar ook geen oscarwinnaar. (wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS? AB is een slechte imitatie van een artfilm en niet meer dan dat)
Op 24 oktober 2000 16:22 schreef Arcee het volgende:
Precies, het totaalpakket. Wat mij betreft is AB de perfècte film. Alles aan de film is goed, vind ik. Heel goed zelfs.
quote:Dank voor deze fraaie uitleg met slechts 1 quote
Op 24 oktober 2000 16:28 schreef Is2Funky het volgende:
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door. Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen. en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is? AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs. Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat! Kortom geen draak, maar ook geen oscarwinnaar. (wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS? AB is een slechte imitatie van een artfilm en niet meer dan dat)
Ook hulde aan Verbal die ook slechts een quote nodig had: en inderdaad, dat was een punt waar ik wat beter op in kan gaan; wat ik meer bedoelde was dat het 'van buiten mooiere meisje' minder 'interessant' gevonden werd door de jongen in de film. Dat is niet bepaald orgineel. Dit persoon wordt dan ook door mensen die de film 4 keer gezien hebben nog interessanter gevonden ook -waar ik het dus niet mee eens ben.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:01]
quote:Dat heb ik zelf ook al diverse malen in dit topic gezegd:
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door.
quote:
Op 26 juli 2000 00:35 schreef Arcee het volgende:
Annette Bening ook, hoewel die een paar keer iets te ver doorschiet.
quote:
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende:
Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).
quote:
Op 24 oktober 2000 12:49 schreef Arcee het volgende:
Alleen Bening overdrijft
quote:Bij mij wel. In mijn Top 10 aller tijden en nummer 3 van dit jaar. Nummer 3 maar? Yep, vlak achter Fucking Åmål en The Sixth Sense (hoewel die wellicht nog een plaatsje gaat zakken ten voordele van AB).
Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen.
quote:Ik dit jaar tot nu toe 51 keer, en jij? Daarnaast ook nog ruim 100 films op video en TV.
en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is?
quote:Neen. Als ik aan typische Amerikaanse film denk dan denk ik aan een Armageddon waar je een walgelijke hoeveelheid nationalisme terugvindt.
AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs.
quote:Het is nou juist wèl meer dan dat. Wat dat dan is? Ja, dat heb ik al erg uitvoerig in dit topic uit proberen te leggen (zie mijn sigje bijvoorbeeld).
Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat!
quote:Is dat zo? Europese films doen het helemaal niet zo lekker in Amerika. Amerikanen houden vooral van zichzelf en van hun eigen films.
(wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS?
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:05]
quote:Met "dit persoon" doel je op Ricky/Bentley neem ik aan. Nou, niet alleen omdat-ie Jane interessanter vindt hoor. Eigenlijk VOORAL omdat hij schoonheid in de kleine dingen in het leven ziet.
Op 24 oktober 2000 16:45 schreef Doc het volgende:
Dit persoon wordt dan ook door mensen die de film 4 keer gezien hebben nog interessanter gevonden ook -waar ik het dus niet mee eens ben.
quote:En daarmee is mijn verhaaltje automatisch bullshit geworden?
Op 24 oktober 2000 17:04 schreef Doc het volgende:
Als ik het goed onthouden heb werkt Is2Funky in een filmhuis, en is mede daardoor dagelijks met film bezig...
quote:tja, ik heb ook 12 jaar in een bioscoop gewerkt, ga nu wel wat minder naar de film dan ik zelf zou willen, maar dat maakt toch niet echt iets uit, hoop ik? Ik vind AB een geweldige film. Daar komt ook 'smaak' en 'voorkeur' om de hoek kijken. Misschien dat op een seminar over beste films allertijden met een fileermes krassen door AB gezet kunnen worden. Voor mij persoonlijk is AB mijn nummer 1 (nummer twee is The Usual Suspects, waar bijzonder veel fouten in zitten, maar hij spreekt mij enorm aan). Maakt dan toch niet uit hoeveel films ik heb gezien in mijn leven? (vele duizenden, FYI).
Op 24 oktober 2000 17:11 schreef Arcee het volgende:
En daarmee is mijn verhaaltje automatisch bullshit geworden?
V
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |